Dec 17, 2010

jerawat !

salam



sahaja aku solat fardhu zohor 4 rakaat kerana Allah Taala.....Allahu Akbar..
aku pon meneroskan solat  ngan Al-Fatihah,penuh penghayatan.... lalu surah2 lazim ,pastu rukuklah..
dah tu iktidal,dah tu suj..mmmmaaaaaaakkkkkk!
saket mak jerawat niiiii!

begitulah,,
apabila usia meningkat dewasa..

rase nak tumboh tembikai sebijik pon ade kat dahi ni..
maklomle..makan tembikai x buang bijik..
mase kecik2,ibu kate,
"tadi makan tembikai x buang bijik eh?habislah klua buah tembikai nanti..
nanti akar die klua ikot  idong, telinge.."
punye telan kate ibu sbijik2..
lepas tu,orng len da abes tembikai sebijik,aku dok rajen mencungkil bijik2 tu klua..

skarang aku da tau,
kalo akar klua ikot  idong ngan telinga,
buah die tumboh kat ne..
kat DAHI !

aku rase dah macam nak sarong topeng je nih..
sarong pawe rangers punye,takot dak2 kat depan umah jeles
sarong otomen,takot dak sebla umah jerit, "mak,ad orang curi topeng adek!"
last2,pakai topeng bandi amuk je la..
naseb beliau ad lbeh,bleh pinjam.







No comments: