May 31, 2011

eksperimen

salam.











hipotesis;
semakin membesar individu,semakin matang fikirannya.




eksperimen yg tak perlukan apparatus,
hanya perlukan diri sendiri serta kebolehan berfikir.


matang?
itu yg sepatutnya ad dlm diri.
tapi bukan untuk kepentingan sendiri.
sebab,kadang2 matang tu la yg buat kita lupe sejenak asal usul.
setiap yg dibuat hanya berdasarkan;
"biarala,orang da besa kan?"



matang;
tak bererti yg dibuat sume betul,
tak bererti yg kita bleh buat keputusan sendiri.
tak bererti yg kita tak perlu makhluk lain ntok idop.



tengok dulu kiri kanan baru lintas jalan.
nanti kena langgar sape nak tolong?


jangan jadi macam rubidium,
kena sentuh air tenang pon bleh meletup.


jangan jadi macam neon,
jasad ringan tapi tak leh react.








(rasa macam ada ruang kosong.tapi tak tau nak isi dengan apa)








7 comments:

minnedina said...

yg pertama..hipotesis ko tak leh diterima bg aq la..
bg ko apa maksud matang sebenarnya...
hah..jwb..jwb...

alya ! said...

minnedina;

x stuju eh?entahla, kadang2 rs cam...
da besa...da besa smpi x pduli org len...smpi org len da x pduli...

i dont want to be me anymore,could i?

g-jie said...

fiq ckp mcm org bio ckp..aku pon tataw~ keke..

zinnirah said...

utk dah tak nak mnjd diri sndiri tu ko punya pasal...yg pntg ko kena ingat dari mana asal usul ko dlu..

alya ! said...

zinnirah;

trimas, atas ingatan..

Anonymous said...

fiq, jdila cam 02 gas, bleh support c0mbustion, bleh provide life for livin' things...fikir2kanlah n selamat beramal!~kuang3

alya ! said...

anon;

o2 terbaek!