Feb 13, 2013

mudah

bismillahirrahmanirrahim





alhamdulillah,tergerak hati nak berkongsi sesuatu.



indah,apabila kita buat sesuatu kerana Allah.
mudah,apabila Allah bantu kita.




betul, saya pun baru FIRST TIME mengaplikasikannya.
'sesungguhnya aku belajar hari ini kerana Engkau'
dan,alhamdulillah,segala apa yang dipelajari terasa mudah.
terasa mudah saja nak hadam sesuatu.
terus melekat dalam kepala.

ok,tipulah kalau melekat sampai bila-bila.
mestilah kena revision juga.


kalau tak silap saya,
hadis pertama dalam kitab Hadis 40 juga berkenaan niat.
nampak tak kuasa niat tu macam mana?


marilah,
kita berniat kerana ALLAH !




kuatkan semangat.




2 comments:

hanis B said...

Mudah? ya,ia jadi mudah bila niat kerana Allah. untung bagi insan yg bisa rasa itu.

Ape kabar kawan? ^_^

alya ! said...

hanis,
maaf,
ingatkan dah takde orang lawat lagi :)